IT, Support & Drift

Vi tar er IT-drift till nästa nivå och ser till att ni får det stöd ni behöver

IT Drift Support Blox

En start med en riktig IT-leverantör

Med en IT-erfarenhet äldre än 25 år så har vi stött på de flesta utmaningar och kan hjälpa er direkt, där ni står exakt just nu. Det spelar ingen roll för oss om ni är nystartade eller 300 anställda, vi säkra på att ni kommer att trivas tillsammans med oss.

Det som skiljer oss från andra aktörer är att vi inte gissar eller chansar när det gäller IT och IT-säkerhet. Vi gör alltid externa analyser med välkända verktyg som säkerställer om er befintliga leverantör har skött sin uppgift. Samma verktyg använder vi också på oss själva för att kvalitetssäkra vårt arbete och allt redovisas helt transparent mot er som kund.

Vi tror på ett långvarigt partnerskap och för att komma dit så krävs en konstant dialog. Låt oss ta hand om er så ni kan ta hand om er verksamhet istället för att oroa er för felaktiga investeringar och jaga timdebiterande IT-konsulter som inte kan redovisa vad de utför för arbete.

Systemdrift

Systemdrift är precis som det låter, ni har ett system som skall fungera när ni vill använda det.

Men är det så enkelt egentligen?
– Svaret är givetvis nej.

De flesta IT-leverantörer har egna datahallar och andra interna system som de bekostat och givetvis så måste de sälja sina tjänster under en period för att få till finansieringen. Därför så försöker de få in er i sin datahall eller i sina system oavsett om ert system passar bäst där eller inte.

Men vad händer om ert system inte behöver en datahall, en server eller en del i en server?
Det är här vi kommer in.

Vi har inga egna system eller datahallar och kommer aldrig att sätta oss i denna tekniska skuld. Vi tror på flexibilitet och ständig utveckling där vi som rådgivande part hjälper er att välja det som är mest driftsäkert och kostnadseffektivt.

Låt oss hjälpa er att förklara skillnaden mellan de olika alternativ som finns på ett ”icketekniskt” sätt. 

Support

Med egen supportavdelning så tar vi hand om alla era frågor. Svårare än så skall det inte vara och vi gör det skyndsamt. Ni kan antingen ringa oss direkt på 031-790 33 00 eller skicka ett e-postmeddelande till support@bloxit.se.

Oavsett hur ni kontaktar oss så hamnar ert ärende i vårt ärendehanteringssystem för spårbarhet, analys och rapportering.

Även här är vi helt transparanta och redovisar detta öppet under våra möten.

Grunderna i vår IT-strategi

Teknik
– Mobilitet (Arbeta på distans)
– Backup (Både lokalt & i molnet)
– Övervakning
– Servers
– Virtuella servers *
– Containers (En tjänst där fler program kan nyttja samma system)
– Serverless (Kod som körs utan server i molnet)
– Automation (Allt som utförs flera gånger skall automatiseras)
– Säkerhet & Skydd (Brandväggar & Antivirus med EDR)

* Microsoft Azure, Google Cloud, Amazon Web Services & Konica Minolta

Service
– Strategimöten (Månadsvis, kvartalsvis eller årsvis)
– Rådgivning
– Projektledning
– Konsultation
– Dokumentation
– Support
– Utbildning
– Kravställning
– Upphandling

Kontakta oss så hjälper vi er hela vägen.

IT Telekomföretagen