Telefoni på ert sätt

Ta er företagstelefoni till nästa nivå, för ökad kundnöjdhet och konkurrensfördelar

Telefoni IT Kungsbacka Blox

Allt startar med ett behov

Telefoni kan tyckas vara enkelt men efter 20+ år i branchen så har vi sett utmaningarna och fallgroparna är många. Att få ett samtal kopplat till sig är i sig inte så svårt. Men vad händer när du inte kan svara? Tappar du kunder då? Troligtvis skulle vi säga på rak arm, om ni inte har en lång relation bakom er. Detta skall inte kunna hända i ett modernt samhälle. Med rätt verktyg så tappar ni inte kunder, ni får fler och troligtvis nöjdare.

Ej operatörsbundna

BloxIT är inte bundna till enskilda leverantörer eller operatörer och kan därför ta fram den bästa lösningen för just ert företag baserat på ert behov. Detta är dessvärre något som inte operatörerna själva kan göra då de endast ser till sina egna tjänster.

En grund är inom IT

BloxIT har sin grund inom IT och en bakgrund inom ljud, bild, telefoni, dokumenthantering och automation, därför är vi den självklara helhetsleverantören för ert företag nu när allt integreras med andra IT-lösningar.

Växelfunktioner

Kompletta telefonväxeltjänster.

– Fasta anknytningar (ex. 031-)
– Mobila anknytningar (ex. 070-)
– Tonvalsmenyer
– Samtalsgrupper
– Kösystem
– Hänvisningar
– Schemalagda öppettider

Valfria verktyg att ringa med

Välj det arbetssätt som passar dina anställda bäst.

– Softphone (IP-Telefoni)
– Fast telefon (IP-Telefoni)
– Mobiltelefon
– Trådlös telefon (IP-Telefoni)

Automatiserad kundtjänst

Bli mer tillgänglig för dina kunder, med bibehållen personalstyrka.

– Bli uppringd via ett enkelt formulär på er hemsida (webcallback)
– Behåll platsen i telefonkön och bli uppringd när det är din tur.
– Bli uppringd på föreslagen passande och ledig tid.

Statistik / Analys

Presentation av viktiga insikter för att kunna effektivisera verksamheten.

– Kontroll på missade samtal.
– Mät nyckeltal.
– Skapa egna rapporter med automatiska utskick.
– Livestatistik

Kontaktcenter

Integrera flera kanaler i samma system som växeln.

– Chatt på hemsidan inkl. chatt-bot
– E-post
– SMS
– Sociala medier
– Avancerade rapporter

Teams Telefoni

Varför ha en separat växel om ni redan har Microsoft Teams?

– Ring samtal via mobilnätet
– Skicka och ta emot SMS
– Logga in in och ur svarsgrupper
– Lyssna på, ladda ned och släng röstmeddelanden
– Visa och styr hänvisningar (Tillgänglig, Upptagen, Slutat för dagen etc.)

Övriga funktioner

– Utländska nummer
– Svarsservice
– Inspelning av samtal
– AD-koppling
– Mobil inomhustäckning
– Wifi-samtal
– Personverifiering via mobilt Bank-ID

Kontakta oss så hjälper vi er hela vägen.

Digitala möten Mötesteknik Microsoft Teams